Pandemia de COVID-19 provoacă multă îngrijorare și incertitudine la nivel mondial. În calitate de antreprenor al unei întreprinderi fie ea mică, mijlocie sau mare, este posibil să vă confruntați cu provocări destul de mari, de asemenea, este posibil să nu aveți idei în momentul de față cu privire la măsurile pe care trebuie să le luați rapid pentru a vă proteja afacerea dar și angajații.

Care sunt următorii pași?
- O comunicare foarte bună atât cu partenerii cât și cu angajații întodeauna va da rezultate. Oamenii trebuie să fie informați cu privire la situația actuală, să decideți împreună ce măsuri veți lua la nivel de companie, care este rolul fiecăruia, care sunt sarcinile și obiectivele în această perioada dificilă în care ne aflăm. În același timp este foarte importantă găsirea unui cadru de comunicare: grup whatsapp, videoconferință, etc - în acest fel oamenii pot cere și primi răspunsuri imediat. Încrederea este dobândită și printr-o comunicare mai puțin formală.

- Protejarea afacerii și a angajaților
În primul rând, trebuie să aveți în vedere protejarea sănătații și siguranța tuturor angajaților și a partenerilor cu care colaborați. Înainte de a da acordul angajaților să mergă la muncă, asigurați-vă că urmați recomandările autorităților și că angajații au în permanență o adeverință de la companie și că respectă regulile publicate de autorități privind distanța față de colegi/clienți. Dacă vă așteptați că producția o să încetinească în următoarea perioadă, ați putea alege să lasați angajații să lucreze de acasă. În acest fel ați reduce riscul ca cei expuși la virus să-l aducă în firmă și să-i îmbolnăvească și pe ceilalți angajați.

- Mențineți legătura cu colaboratorii
O soluție ar fi să discutați direct cu partenerii despre modul în care puteți colabora pentru a aplana și a manageria problemele care pot apărea. În măsura în care puteți, ar putea fi benefic și eficient să oferiți reduceri temporare sau termeni mai generoși de plată pentru a vă asigura că toți clienții vă vor susține în continuare și vor înțelege situația, astfel încât să aveți siguranța fluxului numerar.

- Stabiliți reguli de remunerație
Dacă ați luat decizia de a oferi angajaților posibilitatea de a lucra de acasă, înseamnă că ați luat o decizie și în privință remunerării. Mulți dintre ei - dacă nu vor avea un venit, nu vor putea să supraviețuiască, deci se vor gândi la alte oferte de angajare, asa ca ar trebui să vă asigurați că le oferiți o varianta bună pentru a-i face sa revină la firmă când situația se va liniști.

- Alte alternative
Este foarte importantă continuarea serviciilor de marketing și publicitate sau chiar extinderea lor, deoarece un număr mai mare de clienți vor fii disponibili în această perioadă. Trebuie să fiți cu un pas înainte, afacerea dvs să fie deja pusă în mișcare cu potențialii clienți gata să meargă mai departe. Investiția în trainingul și dezvoltarea propriilor angajați este o altă metodă de a proteja business-ul pe care îl dețineți. Trebuie să identificați cele mai bune metode prin care afacerea dvs poate crește în aceste momente dificile, așa că axați-va pe nevoile clienților dvs, cu posibilitatea de a vă reinventa dacă va fi cazul, chiar dacă asta va însemna schimbarea domeniului de activitate. Găsiți soluții potrivite pentru a reduce contactul angajaților cu clienții, dar în același timp asigurați-vă că satisfaceți nevoile acestora în continuare. Sunteți o echipă, așa că angajații pot veni cu idei și soluții în sprijinul îmbunătățirii activității, încercați să faceți în așa fel încât să nu concediați niciun angajat, nu rupeți legătura cu niciun partener, împreună puteți reuși. Dacă nu aveți idei sau simțiți că nu aveți un răspuns, luați o pauză, regândiți experiența trecutului dar și rezultatele pe care le-ați avut de-a lungul timpului - acestea vă vor da răspunsul. Ați construit un nume, ați luptat până acum cu concurența, acum aveți de luptat cu mai mulți factori. Decizia luată se va baza pe valorile dvs. Evaluarea rezultatelor este un factor foarte important pentru că în funcție de performanțe, vă veți da seama ce drum trebuie să urmați în continuare.

În concluzie - după trecerea acestei pandemii, lumea va fi schimbată. În mod sigur această pandemie va schimba mediul de business și societatea. Vor crește domenii precum: cumpărăturile online, educația online, serviciile de sănătate dar vor fi și domenii de activitate care vor avea de pierdut. Antreprenorii ar trebui să planifice ce trebuie să schimbe pe termen lung în urma acestei pandemii.